Yayyy!!..Aku dah merdeka!!..SPM dah habis!!!..

Friday, December 24, 2010



Rasa seumpama mati hidup kembali,best sngt bila dah habis SPM..
perasaan setelah selesai menjawab paper terakhir tidak bulah diungkapkan dengan kata2,..
hanya pengalaman bisa memberitahu..sastera la pulak.. :p
result lak lambat lg nak keluar..so,nak buat apa?..

Ini adalah antara idea aku sementara nak tunggu result kuar:


1. Cari kerja sementara
Kononnya nak cari pengalaman. Maka carilah kerja sementara atau separuh masa aka part time bila dah habis SPM. Kerja di stesen minyak, kedai baju, kedai seluar, kedai stokin, pasaraya Tesco,cyber cafe, dan macam-macam lagi. Bila dah dapat gaji pertama, suka gila, lompat-lompat, joget-joget, pastu dah malas datang kerja. Kah3... Tapi ini bukan aku, OK! Dulu aku ada cuba tapi...

2. Tolong ibubapa di rumah
Duduk rumah tolong mak sapu sampah, basuh kain, jemur kain, angkat kain, lipat kain, susun kain, bagi ayam makan, bagi kucing makan, jaga kambing, jaga lembu, jaga itik, jaga biawak rusa dan macam2 lg laa serta lain-lain kerja rumah yang aku rasa sesuai. Memang anak yang soleh larh aku..haha

3. Lepak-lepak kat rumah
Aku tahu ramai kaki lepak,tak sah kalau sehari tak melepak. Jadi melepak lah kat rumah. Layan ultraman pagi-pagi kat TV3 dengan adik yang kecil-kecil tu. Memang hampeh gile. Aku dulu suka jugak dengan ultraman nih. Tapi sekarang layan bleach je la. Lagipun anime bleach ni senang aje nak download dari internet. Susah-susah cari je kat youtube.




pas tgok bleach ni keja ak
 lepak!!..haha
  
4. Belajar ilmu pelik/baru/hebat

Korang ada komputer.. Ada internet.. Ada masa.. Jadi jangan tak masa! Buka google, layan youtube, selongkar wikipedia, buka pisyek.com, cari tutorial-tutorial yang !!! Macam-macam ada! Cuma korang je la yang perlu pandai cari. Tak pandai cari? Taip saja kat google tu dan taip;
CONTOH: cara tangkap hantu, cara tackle awek kaya, cara nak jadi hensem, tutorial membuat bom atom DIY, macam mana nak couple, rahsia awet muda, cara buat duit mudah di internet, cara buat tuut itu, cara buat tuuut ini, macam mana nak jadi artis, uishh, memang banyak tak terkira la. Korang boleh cuba sendiri nanti ye.Aku nk belajar buat bom la  

5. Tambah kenalan baru/networking
Macam mana tu? Petang-petang, korang rajin-rajin la jalan-jalan pusing taman, pusing kampung, pusing daerah, pergi rumah jiran ke. Tak pun, layan je facebook, friendster, twitter, hi5, myspace atau yang seangkatan dengannya. Layan dota pun boleh buat kawan tau! Korang main dalam garena memang layan gile ah~
Cukup lima perkara je yang aku nak kongsikan dengan korang. Aku harap aku atau korang takde la buang masa, layan benda yang tidak/kurang/sedikit faedahnya. Cuba layan benda-benda yang aku sebut kat atas tu. Komfem layan la. Layaannnn~~

0 comments:

Post a Comment