Kenapa lelaki mudah bosan dengan wanita?.

Sunday, March 6, 2011

PERHATIAN!!!..
Sapa-sapa yg rasa dia wanita sila baca,laki pon buleh baca gak,sbb yg tulis blog ni pon lelaki gak..sapa tu?.ak lah..HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!..x lawak?.ak agak dah punch line ni x akan berapa menjadi(ayat epy,peserta raja lawak faveret ak ^^)..
ok ok,back kepada tajuk,kenapa laki mudah bosan ngan wanita?.smua wanita nk ambik perhatian pasangan msg2,TETAPI!!!,cara tu x betul..bukan sikit2 pompuan ja yg camtu,tp ak leh kata KEBANYAKAN perempuan bergitu,silap cara nak bg pakwe syg kat dia..ak tau la,ak bnyk pengalaman ngan kaum2 hawa ni..hehehe..tp jgn salah faham,ak bukan player ok..so,nak tahu x apa yg leh membuatkan laki cepat bosan ngan wanita serta tips2 nak harmonikan hubungan?..tngu minggu depan..eh2,lawak ja,baca yg kat bwh ni..suh tngu mngu depan nti hampa merajuk pulak.. ^^

1. . Ucapan sayang . mula2 memang kita rasa seronok sangat bila kitadapat bersayang2 , panggil nama2 romantik ; contohnya : ‘I , U’ , ‘abg,sayang’ , ‘baby , B’ ‘cyg , abg’ ‘cyg,bb’ dan adalah banyak lagi . tak larat nak tulis . erm..perkataan inilah yang akan digunakan selalu dalam setiap kapel kan?betul tak? Cubalah guna yang lebih formal macam adinda, kekanda ke , ustaz ustazah ke . ni anak tak da lagi da panggil mami & daddy (maaf bukan niat nak menghina Cuma berkongsi pengalaman dan contoh) . lelaki ini tak semua yang jiwang . ada yang jenis biasa2 , ada yang jiwang , ada yang tak da perasaan . so , benda macam ini seronok Cuma sementara bagi sesetengah laki . mereka cepat bosan . so , kalau boleh jangan lah bersayang2 selalu sangat . nanti cepat bosan . percayalah seronok tu Cuma sementara je .


2. Selalu sangat berjumpa pun merupakan salah satu faktor yang mebuatkan lelaki mudah bosan . kalau da kapel ngan budak kelas mungkin lagi cepat bosanlah kot coz hari2 jumpa . tapi ada juga yang kekal sampai kahwin taw . kurangkan berjumpa lah bagi yang kerap berjumpa . bila dah selalu berjumpa hilang rasa rindu . bila dah hilang rasa rindu datang pula rasa bosan . so ,baik ada rasa rindu dari ada rasa bosan kan . kurang2kan lah berjumpa .
3.

3.Lelaki gatal? Haha. Kalau lelaki yang jenis tamak pun masalah juga . dia sentiasa tamak nak poligami. Awek ada 1 pun tak cukup . bila dah bosan buang macam tu je . bak kata stacy “pakai buang” . haha . kalau masalah ini perempuan kena pandai jaga hati BF kita lah . jangan laki menggatal kita pun nak balas dendam . buat sesuatu yang menarik supaya perhatian dia sentiasa tertumpu kat korang . insyaallah dia tak kan poligami . huhu


Macam mana nak selesaikan eak? Korang ada cara yang mungkin berkesan tak?huhu . aku rasa aku ada kot . wuwu~


1. Pandai mengambil hati .
Bagi perempuan korang kena lah pandai ambil hati . buat laki korang suka & sayang korang . elakkan dari buat benda yang sama yang cenderung kearah kebosanan .

2. Mendengar cakap .

Dengar cakap laki korang tu . jangan asyik nak bantah je . laki ni hati lembut . t lama2 dia akan bagi juga korang buat apa yang korang suka tu . kalau korang ego tak nak dengar cakap . alamatnya korang bermadu lah . tak pun kena ‘Ban’ dengan laki korang . hahahaha .

3. Bertolak ansur .

Lelaki ni tak semua yang jenis suka mengalah . ada yang jenis suka menang dalam semua benda . so cara yang korang boleh buat , korang bertolak ansur / mengalah je . tak payah lawan nnti korang kalah juga . t bila dia dah puas menang dia pula yang mengalah .

Mesti korang dok cakap dalam hati korang kenapalah perempuan asyik kena mengalah je kan . sebenarnya Lelaki pun kena juga . lelaki tak boleh lah ego sangat . kena mengalah pada perempuan sama . cakap sayang kan . tunjukan lah rasa sayang tu . sentiasa berfikiran matang & pasang niat untuk setia .
Komfom hubungan kekal . insyaallah . aku rasa ini je kot yang aku boleh bagi . selamat mencuba ok . aku tak jamin 100% berkesan at least boleh lah selesaikan sikit masalah korang tu kan.^^

2 comments:

Anonymous said...

bila lelaki ckp die bosan masa die tgh hot mrh, die maksudkan x kata2 bosan die? lelaki suka ke perempuan kepunyaan die berdikari?

anis coraline said...

sorry tpi btul la ape yg awk ckp
sgt2 btol...nk tye 1 soalan bole x??

Post a Comment